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アイテム
衝突海難時に船体に刻まれる傷の形状等に関する研究―第1報 半滑走型高速船の衝突・乗揚げ実験―
https://doi.org/10.15053/0000000040
https://doi.org/10.15053/0000000040b2c18757-660b-4e47-a17e-0da3a6b05b5f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright © JAPAN COAST GUARD ACADEMY 2020
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-03-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 衝突海難時に船体に刻まれる傷の形状等に関する研究―第1報 半滑走型高速船の衝突・乗揚げ実験― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Shapes of Scratches on a Ship Damaged in Ship Collision ー1st Report; A Collision Test on Semi-Displacement Typed High Speed Ship Modelー | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ship Collision | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Scratches on a Ship | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Model Collision Test | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | High Speed Ship | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15053/0000000040 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
中山, 喜之
× 中山, 喜之× 細川, 魁× 伊藤, 維哉× HOSOKAWA, Kai× ITO, Masaya |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In case of criminal investigation for ship collision, it is important to determine the situations at the time of the accident such as colliding and collided ship’s courses, speeds, and crossing angle between both ship’s courses in the accident. Those situations in the accident can be estimated empirically based on shapes of scratches on a ship damaged in the collision, but, the empirical method have little scientific basis. So, in this study, shapes of scratches on a ship damaged in ship collision are discussed scientifically and model test results of those scratches on a ship are presented. Studied ship is semi-displacement typed high speed ship model. Variables of the model test are ship speed, crossing angle between both ship’s courses and condition of collided ship (free or fixed motion). In the future, we would like to clarify the mechanism of ship collision and contribute to criminal investigations for ship collision. |
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書誌情報 |
海上保安大学校研究報告, 理工学系 en : Report of Japan Coast Guard Academy Part 2 (The Science and Engineering Section) 巻 63, 号 1-2, p. 7-16, 発行日 2021-03-25 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 海上保安大学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-2951 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10088865 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | 10.15053/2020.21.02 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |